Anasayfa > Makaleler, Servers, Windows 2012 Server > Windows Server 2012 – Microsoft Deployment Toolkit(MDT) Add Image

Windows Server 2012 – Microsoft Deployment Toolkit(MDT) Add Image

Merhaba.. Windows Server 2012 makale serisine Microsoft Deployment Toolkit(MDT) Add Image(İmaj ekle) makalesi ile devam ediyorum. Hatırlanacağı üzere daha önceki Microsoft Deployment Toolkit(MDT) makalemde MDT nedir, ne işe yarar, nasıl kurulur sorularının cevaplarını vermiş  Windows Server 2012 – Microsoft Deployment Toolkit(MDT) Configuration(Yapılandırma) makalesinde MDT’inin nasıl yapılandırıldığı hususlarında bilgi vermey çalıştım. Sıra MDT kullanılarak bir imaj dosyası nasıl oluşturulur sorusunun cevabını vermekte.

27

MDT üzerinde kullanıcıların sistemlerine yüklenecek yeni kurulum(sıfır) veya herhangi bir sistemden türetilmiş bir isletim sistemi imajını oluşturmak için Deployment Workbench(Dağıtım Tezgahı) –>Deployment Shares(Dağıtım Paylaşımı) –> MDT Deployment Share(C:\DeploymentShare)(MDT Dağıtım Paylaşımı) yolu takip edilip Operating Systems(İşletim Sistemleri) seçeneğinin alt yordam uygulama menüsünden Import Operating System(İşletim Sistemi al) seçeneği kullanılır. Bu seçenek ile açılan sihirbaz yardımı ile işlemler tamamlanır.

28

Karşımıza gelen ilk ekranda alınacak(import) edilecek işletim sistemi dosyalarının ne türde olduğunu belirtilir.

Full Set of Source Files: Bir CD, DVD veya Bir ISO dosyası içerisinden işletim sistemi dosyalarını alacağımızı belirttiğimiz seçenektir.

Custom Image File: Daha önce Capture edilmiş işletim sistemimizi MDT içerisine import ettiğimiz bölümdür. Bu şekilde oluşturduğumuz referans makinamızı sysprep yapılmış haliyle import edebiliriz.

Windows Deployment Services Images: Bir WDS Server üzerinde mevcut bulunan işletim sistemi image’larını import etmek için kullanacağımız bölümdür.

Ben kullanıcıların sistemlerine yüklenecek yeni kurulum(sıfır) imajı oluşturmak istediğim için “Diğer seçenekler ayrı birer makale konusu olduğu için herbirini ilerideki günlerde ayrı ayrı yayınlayacağım.”  ilk seçeneği işaretleyip Next(İleri) bir sonraki adıma geçiyorum.

29

Yeni pencerede oluşturulacak sistem imajı için gerekli olan bilgileri nereden alacağını gösterip OK(Tamam) tuşuna basıp Next(İleri) ile devam ediyorum

30

Kurulum yeri gösterildikten sonra sisten otomatik olarak o dizin içindeki kurulum dosyasını buluyor ve Destination directory name(Hedef dizin ismi) kısmına getiriyor, Next(İleri) tuşu ile bir sonraki adıma geçiyorum.

31

bir özet bilgiden sonra Next(İleri) tuşu ile devam ediyoruz.

32

İmaj oluşturulmaya başlandı.

33

İşlemin tamamlanmasından sonra Finish(Bitiş) tuşu ile Deployment Workbench(Dağıtım Tezgahı) konsoluna geri dönüş yapılır.

34

ve kullanıcı sistemlerine dağıtılmak üzere yeni işletim sistemi imaj dosyamızın hazır olduğunu görebiliriz. evet MDT kullanılarak sıfırdan kurulum için bir işletimi sistemi imajı nasıl oluşturulur konusunu ele aldığım makalemin sonuna gelsim… umarım faydalı olmuştur.. bir sonraki makalede görüşmek dileği ile…

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

